poniedziałek, 8 grudnia 2014

Marchewkowo - ziemniaczane kluski a'la gnocchi.

Hej po weekendzie :)

Dzisiaj w menu : kluski a'la gnocchi z marchewką. Pyszne :)

Jesteście kluskożercami hehe ? My bardzo. Trudno nam wytrzymać długo bez klusek wszelkiego rodzaju. Dzisiaj propozycja nasza to kopytka z marchewką zrobione a'la gnocchi. Bardzo fajny smak, bo są nieco słodkawe i do tego zrobiliśmy sos pomidorowy z pesto bazyliowym i szpinakiem. Wyszło wyśmienicie.

Zapraszamy do skorzystania z tego przepisu.



























Super kluski z marchewką i sosem pomidorowym (4 osoby)

Składniki :
3/4 kg ziemniaków
1 szklanka mąki pszennej
1 łyżka mąki ziemniaczanej
2 jajka
1 duża marchewka


Ziemniaki obrać, opłukać i ugotować w osolonej wodzie. Odparować, lekko przestudzić, a potem przepuścić przez praskę. Na stolnicę wysypać szklankę mąki, ziemniaki, łyżkę mąki ziemniaczanej i wbić jajka. Dodać wcześniej startą na małych oczkach świeżą marchewkę, doprawić pieprzem. Wyrobić ciasto, jeżeli będzie kleić się do rąk dosypać mąki. Ciasto podzielić na kilka porcji. Na lekko podsypanej mąką stolnicy formować z ciasta wałeczki o średnicy ok. 2 cm. Pokroić na niewielkie kawałki i zrobić kuleczki, które przyciskamy widelcem. W dużym garnku zagotować osoloną wodę. Na wrzątek wrzucać kluski starając się nie przerwać wrzenia wody. Zagotować pod przykryciem, aż kluski wypłyną i wtedy gotować jeszcze 2-3 minuty. Kluski odcedzić na sicie i lekko przelać zimną wodą. Starajcie się gotować kluski w szerokim garnku, aby miały luz :) 

Sos:
1 opakowanie passaty
4 brykiety szpinaku
1 małe opakowanie pesto bazyliowego
2 ząbki czosnku
1 gałązka selera naciowego
1 szalotka
oliwa z oliwek
pieprz, ostra papryka, oregano

Rozgrzewamy oliwę, na którą wrzucamy seler i szalotkę, wcześniej pokrojone w kostkę. Lekko przesmażamy i zalewamy passatą. Po zagotowaniu dodajemy szpinak, pesto oraz przeciśnięty czosnek. Dusimy wszystko do momentu kiedy szpinak się rozmrozi i doprawiamy przyprawami. Nie solimy, ponieważ pesto jest wystarczająco słone.  Sos jest gotowy. Podajemy z kluskami i surówką. Surówka w naszym przypadku to sałata rzymska, buraczki konserwowe, pomidory i szalotka. Doprawione pieprzem, oliwą z oliwek i sokiem z cytryny.

Życzymy smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...